Information om lagerflytt

Vi genomför just nu en flytt av vårt lager. För närvarande har vi en tillfällig fördröjning i leverans och returhantering på upp till 6 extra arbetsdagar.

Vi kommer självklart att göra allt vi kan för att det ska gå så snabbt och smidigt som möjligt!

Tveka inte att höra av dig till kundservice, tel 08-506 760 60, om du har några frågor! Snart är vi tillbaka i normala rutiner igen. Stort tack för tålamodet.

Returer

Öppet köp och bytesrätt

Vi på GANT vill självklart att du ska vara nöjd med dina produkter du beställer hos oss. Därför erbjuder vi alla våra kunder öppet köp och bytesrätt i 30 dagar från det datum att du hämtat ut ditt paket.

30 dagars öppet köp och bytesrätt gäller även reavaror.

Öppet köp eller bytesrätt gäller ej på presentkort.

Du får naturligtvis prova varorna men vid retur måste varan komma tillbaka oanvänd och i sin originalförpackning. Underkläder och badkläder får tas upp ur sin förpackning men inte provas av hygieniska skäl.

Returer och byten

Att returnera är gratis. Med din order medföljer en fraktsedel och en byte/retursedel som du använder när du skickar tillbaka din vara. På byte/retursedeln kryssar du i vilken/vilka varor du vill byta eller returnera och eventuell anledning. Det tar vanligtvis 6-8 arbetsdagar innan vi har mottagit och hanterat din retur, du kommer då få en bekräftelse via epost.

För att göra ett byte
Du kan byta till annan storlek eller färg, vi bjuder på fraktkostnaden för din nya vara. Allt du behöver göra är att följa dessa enkla steg:


• Logga in på din sida (www.gant.se/sida) och välj din order i orderhistoriken, och följ instruktionerna
• Fyll i retursedeln som medföljer ditt paket och ange orsak till bytet
• Lägg ner ifylld retursedel i paketet
• Fäst medföljande fraktsedel på utsidan av paketet
• Lämna in paketet till ditt närmaste ombud eller GANT-butik

Observera att det inte är möjligt att byta till en helt annan vara. Är varan du önskar byta till slut i lager återbetalar vi dig istället för varan. Du får ett bekräftelsemail när vi har hanterat ditt byte.

För att returnera
Följ dessa steg för att göra en retur:
• Fyll i retursedeln som medföljer ditt paket och ange orsak till returen
• Lägg ner ifylld retursedel i paketet
• Fäst medföljande fraktsedel på utsidan av paketet
• Lämna in paketet till ditt närmaste ombud eller GANT-butik

Har du betalat via faktura ska ordern alltid skickas tillbaka till vårt lager. Vänligen använd fraktsedeln som medföljer paketet.

Har du betalat din beställning med kort går det bra att genomföra retur av din beställning i någon av våra GANT-butiker.

Vid godkänd retur ska plagget vara oanvänt med etiketten kvar på plagget.

När vi har mottagit din retur

Vi behandlar din retur omgående när den mottagits på vårt lager. Du får ett mail som bekräftar att vi har mottagit ditt byte eller retur. Om du inte får något e-mail med bekräftelse inom 8 arbetsdagar från det att du returnerade ditt paket – ta kontakt med kundservice@gant.com och ha ditt sändningsnummer från Posten tillgängligt.

Kreditkortsbetalning – du återbetalas till samma kort som köpet gjordes med. Det tar vanligtvis 2-3 bankdagar innan du får tillbaka pengarna på kontot.

Fakturabetalning – du krediteras för den/de varor du returnerar. Notera att du alltid betalar för eventuell fraktavgift, även vid retur. Ny faktura skickas till dig per epost. Vid frågor angående din faktura, kontakta Klarna 08-120 120 10.

Presentkort – du återbetalas till det presentkort du använt vid betalningen. I det fall du delat upp betalningen, återbetalas du i första hand tillbaka till presentkortet. Resterande belopp återbetalas till det andra använda betalningsmedlet.

Felaktig leverans

Om en vara är skadad eller inte stämmer överens med produkten du beställde har du givetvis möjlighet att reklamera. Kontakta vår kundservice så snart du upptäcker felet. I första hand undersöker vi om det är möjligt att reparera felet på varan, om det ej är möjligt ersätts varan mot en ny likvärdig vara. Om vi ej kan ersätta varan eller avhjälpa felet får ni pengarna tillbaka.

Om paketet är skadat när du hämtar ut det, spara förpackningen och hör av dig till kundservice.

Om en vara saknas i ditt paket, vänligen kontakta vår kundservice så snart som möjligt.

Reklamation

Om en vara inte lever upp till dina förväntningar gällande kvalité och hållbarhet har du möjlighet att reklamera. Som konsument har du reklamationsrätt i tre år.
Är varan köpt på gant.se mailar du till kundservice@gant.com.
Är varan köpt i fysisk butik eller hos någon av våra återförsäljare mailar du till reklamationer@gant.com.

Bifoga bild på varan, ungefärligt inköpsdatum och beskriv vad varan har för defekt.

Kontakt

GANT Kundservice
Öppet vardagar 9-17
kundservice@gant.com
08-506 760 60