Tillgänglighet på GANT
Vi hjälper dig
Har du stött på något som inte fungerar? Vi är tacksamma för din återkoppling om vad vi kan göra bättre.
Kontakta oss så ska vi se till att du snabbt får den hjälp du behöver. Vi kontaktar dig på det sätt som passar dig.
E-post: accessibility@gant.com
Hur tillgänglig är våra digitala tjänster?
Vi är medvetna om att allt inte är helt tillgängligt för alla våra besökare. Det här är något vi jobbar på att åtgärda. Vi uppskattar om du rapporterar eventuella problem till accessibility@gant.com så att vi kan göra upplevelsen bättre för alla. I det här avsnittet beskriver vi tillgängligheten för våra webbplatser, appar, sociala medier och andra tjänster.
Vår webbplats
Som synskadad användare kan du stöta på bilder utan beskrivande text, låg kontrast mellan text och bakgrund, formulär eller knappar som inte läses korrekt i skärmläsare, bristande bekräftelse när något läggs till i varukorgen.
Som användare med motoriska funktionsnedsättningar eller som navigerar med tangentbordet kan du stöta på svårigheter att navigera eller använda element som filter, rullgardinsmenyer och knappar om de inte är tillgängliga via tangentbordet eller saknar tydliga fokusindikatorer.
Som användare med kognitiva funktionsnedsättningar kan du stöta på flyttande innehåll som inte kan pausas, otydliga felmeddelanden eller gränssnittsändringar (som att expandera avsnitt) som inte tydligt meddelas för hjälpmedelstekniker.
Så här arbetar vi med tillgänglighet
På GANT anser vi att tillgänglighet är avgörande för att skapa en bra onlineupplevelse för alla. Vårt mål är att säkerställa att vår e-handelsplats är användbar för så många människor som möjligt, oavsett funktionsnedsättning.
Så här testar vi vår webbplats
Vi testar regelbundet vår e-handelsplats med både automatiserade verktyg och manuella kontroller för att bedöma tillgängligheten. Det här inkluderar granskning av områden som tangentbordsnavigering, kompatibilitet med skärmläsare, färgkontrast och informationens tydlighet. För att stärka våra insatser samarbetar vi då och då även med externa tillgänglighetsspecialister som utför detaljerade granskningar och ger rekommendationer om förbättringar.
Engagemang för lärande och förbättring
Tillgänglighet är en ständigt pågående resa. Våra utvecklare håller sig uppdaterade om tillgänglighetsriktlinjer och krav, medan våra interna designers kontinuerligt lär sig att bättre integrera inkluderande designprinciper i sitt arbete. Vi delar aktivt kunskap mellan teamen för att hjälpa alla att hålla sig informerade och undvika att publicera otillgängligt innehåll.
Arbeta med specialister
Vi inser värdet av goda råd från experter. Genom att arbeta med tillgänglighetsspecialister får vi insikter som hjälper oss att identifiera hinder och gör vår webbplats mer tillgänglig över tid. Dessa samarbeten stöder också tillväxten och lärandet i våra interna team.
Anmälan till marknadsövervakningen
Lagens tillgänglighetskrav anses vara uppfyllda med undantag för kända brister som anges i den här tillgänglighetspolicyn.
Hur rapporterar jag tillgänglighetsproblem?
Berätta först för oss om de eventuella problem som hindrar dig från att få tillgång till våra tjänster. Då kan vi åtgärda det och hjälpa dig vidare. Det finns information under rubriken ”Vi hjälper dig”. Om du inte är nöjd med vårt svar kan du rapportera till tillsynsmyndigheten Myndigheten för digital förvaltning (DIGG).
Vi värdesätter din feedback och listar de åtgärdade problem som användarna rapporterat.
Vår lista över de senaste åtgärderna som användare har rapporterat
Vi har åtgärdat följande användarrapporterade problem:
1 Fokusindikator saknas på vissa element i kassan. Åtgärdades 28 maj 2025
Uppdaterat datum
26 juni 2025